Föreningen

Här finner du information om föreningen, dess organisation och förvaltning

Introduktion

Bostadsrättsföreningen ”Brf Uggleviken” registrerades ursprungligen 2012-06-19 parallellt med att fastigheten stod under uppbyggnad. Under hösten 2013 kunde medlemmarna flytta in i Brf Uggleviken och efter årsstämman 2014 bestod styrelsen endast av boende medlemmar. Föreningen är ett s.k. privatbostadsföretag enligt inkomstskattelagen (1999:1229) och utgör därmed en äkta bostadsrättsförening. Brf Uggleviken har organisationsnummer 769624-9353.Föreningen är medlem i Samfällighetsföreningen Abisko som förvaltar de gemensamhetsanläggningar som nyttjas av fastigheterna i kvarteret Abisko. Föreningens andel är 22,7 procent.

Sittande styrelse

I styrelsen för Brf Uggleviken sitter de representanter som blivit invalda på senaste årsstämma. Styrelsen består för närvarande utav fem ledamöter och två suppleanter.

• Peeter Paljak, Ordförande
  • Simon Bruvoll, Ledamot (representant i Samfälligheten Abiskos styrelse)
  • Ragnar Reuterstad, Ledamot
  • Ida Åström, Ledamot (representant i Samfälligheten Abiskos styrelse)
  • Patrik Burnäs, Ledamot
  • Christer Holm, Suppleant
  • Simon Carty, Suppleant

Styrelsearbetet sker löpande under året och normalt genomförs ett styrelsemöte var 6-8 vecka. Väsentlig information som styrelsen bedömer bör komma de boende tillhanda distribueras genom ett nyhetsbrev. Har medlemmar frågor eller funderingar kring fastigheten eller föreningsarbetet är de varmt välkomna att kontakta styrelsen.

Styrelsen har som ambition att en gång per år arrangera ett informellt möte där medlemmar kan träffa representanter från styrelsen och där föreningen bjuder på enklare fika.

Årsstämma och stadgar

Protokoll från senaste föreningsstämma samt föreningens stadgar finns tillgängligt i dokumentarkivet.

Valberedning

Pierre Glysing

Inför varje årsstämma är det valberedningens uppgift föreslå kandidater till styrelsen. De poster som medlemmar kan söka till är följande;

• Ordinarie styrelseledamot
  • Suppleant
  • Valberedning

Du som har intresse för någon av posterna ovan vänligen anmäl ditt intresse till Valberedningen. Valberedningen går inför årsstämman ut med information om när det där dags att söka och vem du ska kontakta. Ange ditt namn, telefonnummer, epost-adress och vilken post du är intresserad av och hur du kan bidra till arbetet i föreningen.

Det går också bra att anmäla intresse för att hjälpa till i bostadsrättsföreningen utan något formellt ansvar eller uppdrag. Kontakta då styrelsen direkt.

Ekonomisk förvaltning och revision

Löpande ekonomisk förvaltning (redovisning) inklusive administration av hyresavier administreras av SBC. Brf Uggleviken har mandaterat Sund Revision AB som extern revisionsfirma där huvudansvarig revisor är Bo Eric Svensson.