Felanmälan / kontaktuppgifter

Felanmälan

Felanmälan (enklare, ej brådskande fel)

Felanmälan gällande fastighetens funktioner görs till styrelsen genom kontaktformuläret på hemsidan. Vid felanmälan ska du alltid uppge namn, adress, lägenhetsnummer och telefonnummer. Styrelsen svarar på mailen ca en gång i veckan.

Om det är ett enklare fel, försök gärna först att lösa det själv eller ta hjälp av en granne.

Vid strömavbrott i din lägenhet kontrollera först om någon av automatsäkringarna eller jordfelsbrytaren i ”proppskåpet” har lösts ut. Om strömavbrottet kvarstår kan det bero på att en huvudsäkring har löst ut. Kontakta då styrelsen som kan felsöka huvudsäkringen.

Akuta fel efter kontorstid, s.k. ”jourfall”

Observera: Felanmälan efter kontorstid ska endast göras i akuta fall eller om särskilda skäl föreligger. Exempelvis fel eller haveri där det finns risk att följdskador kan uppstå såsom vattenläckage eller liknande. Jour-utryckning för att åtgärda mindre fel eller fel av icke akut karaktär, debiteras den som anmält felet.

Vid akuta fel utanför kontorstid (såsom vattenläcka), kontakta Dygnet Runtservice Fastighets-Jour AB, Tel: 08-18 70 00. Glöm inte att även meddela styrelsen.

Övriga kontaktuppgifter

Fastighetsservice under kontorstid

GO (We Go Fastighet AB) Tel: 08-30 55 55, felanmalan@gofastighet.se Glöm inte att även meddela styrelsen.

Sopsug

Aphos, Tel: 08-604 02 59. Se även lokal info vid sopsugsanläggningen.

Hiss

Schindler Hiss AB, Tel: 020-31 33 33

Garantiärenden, egna bostaden

Järntorget Bostad AB eftermarknad, Andreas Rahlén, Tel: 08-705 39 50, eftermarknad@jarntorget.se

Avgiftsavier och utdrag ur lägenhetsregister

SBC Sveriges Bostadsrättscentrum AB, Tel: 0771-722 722, kundtjanst@sbc.se

Har du frågor kring dina hyresavier ber vi dig i första hand kontakta styrelsen. Du kan även logga in på föreningens kundportal på www.sbc.se/portalen Inloggningsuppgifter hittar du på din avgiftsavi.

Bredband, TV och telefoni

Telia, Tel: 90 200, www.telia.se Support kan även nås via chatfunktion på websidan, vilket brukar ha kortare väntetid än per telefon.

El

Ellevio, driftstatus pågående och historiska strömavbrott, www.ellevio.se
Vid misstanke om driftstörning i bostadens huvudsäkringar under jourtid, försök få kontakt med styrelsen innan jourhavande fastighetsservice kontaktas.

Fjärrvärme

Fortum, driftstatus pågående fjärrvärmeavbrott, www.fortum.com

Garage och garageplats

För frågor gällande garageplatser, kontakta Aimo Park, Tel: 0771-90 99 00 www.aimopark.se  Styrelsen hanterar inte garageplatserna.

Lås

Karla Låsservice AB, Värtavägen 4, Tel 08-660 77 22, order@karlalas.se
Ärenden som rör nyckel eller tagg till passersystem hanteras av styrelsen. Kostnader för nya nycklar står den boende själv för.

Senaste inläggen

Målning av trapphuset

Under mars-april 2025 målar vi om våra trapphus efter 10+ år. Vi ber alla medlemmar vara extra försiktiga med trapphusets väggar och golv och inte dra kartonger/annat på det fina, nymålade källargolvet. Meddela gärna flyttfirmor eller möbel leverantörer så våra trapphus håller sig fina längre.

Skulle du råka stöta i en vägg, vänligen meddela gärna styrelsen så kan du få lite färg och åtgärda repan med.

Tack för att du hjälper till att hålla fint i föreningen!

  1. Välkommen till Årsstämman 2024 Lämna ett svar
  2. Ny dörrautomatik Jaktgatan 17 Lämna ett svar
  3. Inventering av nyckelbrickor (taggar) Lämna ett svar
  4. Ny typ av nyckeltagg med begränsad access Lämna ett svar
  5. Dörrlåspolicy fastslagen Lämna ett svar
  6. Instruktion om rengöring av luftflödesventiler Lämna ett svar
  7. Ventilationskontroll – OVK Lämna ett svar
  8. Har du testat SBC:s portal Vår Brf? Lämna ett svar
  9. Information om brandskydd Lämna ett svar